Jäsenedut

Jäsenenä olet oikeutettu moniin hyödyllisiin jäsenetuihin.

Insinööriopiskelijaliiton jäsenenä olet oikeutettu lähes samoihin jäsenetuihin kuin valmistuneetkin Insinööriliiton jäsenet. Mikäli jokin jäsenetu ei kuulu opiskelijajäsenelle, on siitä mainittu ko. jäsenedun kohdalla.

Jäsenenä saat mm. seuraavat etuudet:

• TYÖSUHDENEUVONTA
    • Jäsenenä sinulla on käytössä IL:n työsuhdeneuvontapalvelut ilmaiseksi. Voit lähettää CV:n ja työhekemuksesi IL:n asiantuntijoille kommentoitavaksi ja saat ohjeita, miten voisit parantaa näitä. Voit myös toimittaa työsopimuksesi tarkistettavaksi liiton lakimiehelle, joka antaa palautteen sopimuksestasi ja suosittelee mahdollisia korjauksia ja lisäyksiä.

• PALKKASUOSITUKSET
    • Jäsenet saavat liitosta asiantuntevaa apua myös palkka-asioissa. Vuosittain tehtävällä työmarkkinatutkimuksella seurataan ammattikunnan palkkakehitystä. Tutkimuksen tulokset julkaistaan palkkataulukkoina Insinööri -lehdessä sekä jäsensivuilla Internetissä. Liitosta saa tietoja myös insinöörien palkkatasosta ulkomailla.

• TYÖTTÖMYYSKASSA
    • Voit liittyä KOKO-kassaan ja täyttää työttömyyskassan työssäoloehdon jo opintojesi aikana. Työttömyyskassa neuvoo jäseniä kaikissa päivärahan hakemiseen liittyvissä asioissa. Myös Insinööriliiton lakimiehet ja asiamiehet opastavat työttömyysturva-asioissa. Lue lisää www.ilry.fi/kassaopiskelijalle

• VAKUUTUKSET​
    • Saat maksutta käyttöösi vastuuvakuutuksen, vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen, vapaa-ajan matkavakuutuksen, matkatavaravakuutuksen ja järjestövakuutuksen. Lisäksi saat alennusta itse ottamistasi vakuutuksista Turva:sta.

• MUUT EDUT
    • Insinööriliiton jäsenille kuuluu myös monia muita alennuksia ja jäsenetuja. Kaikkiin etuuksiin voit tutustua IL ry:n sivuilla